Friday, 24 May 2013

Good News


HYe. .Lma dah tak update blog nie..Sunyi nyer.. Okey2, hari ni sya nak share ngan korang yg sya dah dpat tawaran utk smbung blajar kat Politeknik.. Politeknik kat mna pun sya belum pasti lg. Tapi apa yg pasti sya ditawarkan kursus Pengajian Perniagaan, memang mnat aku dari dulu ni. Akhirnya terjawab smua persoaln yang membingungkan kepala ku ni , HAh! Lega juga dah dpt twaran ni.. Tapi malang skali sya tidak mempunyai pluang untuk melanjutkan pelajaran ke UITM yg sya harap kn.. Kalau korang nak tau, memang susah nak msuk UITM nie, sebab saingan dia sngat tinggi. So, kepada adik2 yg berhasrat nak smbung blajar ke IPTA tu,haa. Akademik dan kokurikulum korang mesti stabil, oke?


Jeng..jeng.jeng..NI la dia twaran nya.. Sya berharap semoga ini adalah pilihan terbaik sya. ;)

Thx for reading,don't forget to like

Saturday, 12 January 2013

Kisah Ku

Arghh!! Terasa dri ku sngat marah ketika ini, tapi apakn daya..Sya harus merendahkan dri dan membuang smua ego yg tinggi sngat tu ah, utk mempertahankan sebuah hubungan. Buat msa ini, mungkin tak ada yg dapat memahami isi hati sya yg paling dlm, tak pernah cuba menyelami hati seorang perempuan. Hanya membuat andaian, huh..tak apa la, sya sendiri harus reda dgn kritikan yg diberikan. Nak kata itu lidah ku kaku, nak kata ini risau difikir myalahkan yg lain pula. Semuanya serba salah..Apa yg patut sya lakukan?

Setiap pertengkaran memang aku mjadi puncanya. Tapi aku tertanya tanya, btul ka smua itu? Btul kah semua itu salah aku? Kenapa setiap kali mesti sya jga yg dimarah.. Kalau sya melwan, takut mbwa kpda pertengkaran yg lebh besar pla, kalau diam, sya juga yg makan hati ah.. Sakit hati ini. Cuba la sekali skla tanya, apa yg tak kena , bukan main lepas je. I got my own feeling..kalau bsikap macam tu, sya jga sakit hati. Saya ada kesabaran, kalau lma2 mcm tu, sya jga hilang sbar.

Dan demi menjaga sbuah cinta, sya trpksa membuang smua sikap egois tu. Bagi sya itu smua tak brmakna kalau melihat org yg kta sakiti terluka, kn? Hanya satu resipi dlm mjaga perhubungan, buang sikap EGO yg tinggi tu. Belajar lah menghargai seorang perempuan yg dinantikan selama brtahun tahun untuk memiliki nya. =)

Listen to this vdeo .=)


Thx for reading,don't forget to like

Friday, 4 January 2013

Musim Persekolahan 2013


HYe hye.. Masih belum trlambat lagi sya mengucapk Selamat Tahun Baru kepada sluruh rakyat di seluruh ngara ini.. :). I nak tnya nie, spa lagi yg masih skolah kat sini ? Komen ckit..ehe. Bukan nya apa, sje jer nak tanya. Kalau korang nak tahu, ini la kli pertama sya tak pergi skolah utk musim 2013 ni,hah.. Bukannya sngaja nak ponteng, dah memang sya nie bekas pelajar Form 5 nak buat cm mna? haha =D, fhm sudh kn. =)


Oke oke, kalau dipikir- pikir kan sngat la, tersngat la boring duduk kat rmh ja, kadang jelez juga tengok adik2 turun skolah. Teringat pula wktu pgi- pgi nak turun skolah. aha xD. Kalau nak bangun tu tersangat la malas, sebab masih nak tidur.. wktu 5 minit digunakn sebaik - baiknya utk menyambung tdo. Lwak betul lah kisah aku nie. ehe. Kalau kat sekolah banyak lah mengadu sebab banyak tugasan yg cikgu berikan. Balik dari sekolah msti siapkan kerja sekolah dan kemudian malam trpksa belajar . Punya lah letih, tapi tetap bersabar kalau nak berjaya. =). Tapi sekarang dah boleh snang2 skit la sebab dah tak sekolah lagii, hanya menunggu kputusan SPM nanti.

Selain tu juga, kalau cuti dan bersekolah banyak perbezaan nya, kalau cuti hnya luangkan msa kat rmh jer tapi kalau kat skolah boleh jumpa rmai kwan, gosip sna gosip sini.. Kalau skarang jauh la nak jumpa kwn2, batang hidung pn tak nampak sebab sibuk dengan hal masing-masing. Bagi sya, bersyukur sngat kalau masih bersekolah kat sekolah menengah. Sebab kta tak perlu buat banyak pilihan jika dibandingkan dengan lepasan SPM, kn? Pening dibuatnya, nak plih kursus nie la, nak pilih itu la..=). Tapi apa pun, cuba la buat yg terbaik utk msa dpan.


Anyway, tu sja dripada Diary sya.. TQ . =), bye.

Thx for reading,don't forget to like